Výsledkami, ktoré prekročili naše očakávania, nás prekvapil projekt popredného Slovenského predajcu bicyklov kubicasport.eu. Naša spolupráca začala v roku 2016 a to prvým redizajnom pôvodného technického riešenia e-shopu. V nasledujúcom roku sme po mnohých útrapach a radostiach vydali novú verziu e-shopu fungujúcu na profesionálnej platforme WAME admin CMS. 

Aké boli požiadavky klienta?

  1. Lepšie pozície v platených výsledkoch vyhľadávania
  2. Lepšia použiteľnosť e-shopu pre zákazníkov
  3. Automatizácia a zvýšenie efektivity riadenia predaja v internetovom obchode

Homepage kubicasport.eu originál návrh 2016

Originál grafický návrh z roku 2016, od ktorého vychádzali všetky úpravy a zmeny do dňešného dňa.

OnPage SEO pre lepšie pozície vo vyhľadávaní

Mimo iných, tiež veľmi dôležitých aktivít, ktoré je potrebné pravidelne mesačne realizovať pre získavanie lepších pozícii v Google, sú veľmi dôležité aj tzv. onPage SEO faktory, ktorým vo WAME veľmi dobre rozumieme

Optimalizácia tak komplexného a rozsiahleho e-shopu si vyžaduje postupnú integráciu. V prípade e-shopu kubicasport.eu sme začali zo zdrojového kódu, ktorý v dobe začiatku projektu nebol tak komplexný a rozsiahly ako je dnes. 

Medzi prvými sme integrovali schematické značky, tzv. Rich snippety (alebo mikroformáty). Tie pomáhajú vyhľadávačom presne rozoznať obsah na daných podstránkach, v prípade e-shopu napr. breadcrumb (navigáciu), názov produktu, cenu, dostupnosť, hodnotenie a pod. V prípade článkov sú to autor, dátum publikovania, prípadne tiež hodnotenie ak ho máte integrované. Výsledkom sú užitočnejšie a krajšie náhľady e-shopu vo vo vyhľadávaní Google.

Google vysledok vyhladavania Kubicasport

Ďalšou dôležitou optimalizáciou, ktorú neustále opakujeme a zdokonaľujeme, je výkon a rýchlosť načítavania. Dnes dosahujeme priemerný čas načítania stránky od 1-3 sekúnd, v závislosti od vyťaženia serverov. Tieto hodnoty pre nás ale určite nie sú hraničné a máme v pláne pokročilejšiu optimalizáciu databázy a obrázkov, čím dosiahneme načítavanie pod 1 sekundu.

Pohodlie zákazníka ako záruka spokojnosti

Ako pri ďalších naších projektoch, aj v tomto prípade sme začali UX dizajnom s návrhom jednotlivých podstránok e-shopu. Nakoľko je dizajn a funkcionalita e-shopu neustále živý organizmus, je pravdepodobné že časom je proces potrebné opakovať. Aj v tomto prípade sme dospeli do štádia kedy po 2 rokoch znova prechádzame na optimalizáciu UX na katalógovej aj produktovej stránke. 

Pred redizajnom  Po redizajne

Náhľad produktu - UX úpravy pred a po

Mám záujem o grafický dizajn

Pre zvyšovanie konverzného pomeru a hodnoty objednávok sme mimo iného integrovali viaceré inteligentné moduly - napr. dynamické zoradzovanie produktov na základe predajnosti, skladov a cenotvorby. Ďalším modulom je tiež rebríček najpredávanejších produktov v kategórii, ktorý značne pomáha pri rýchlom rozhodovaní menej skúsených zákazníkov. 

Rebricek najpredavanejsich produktov

Zaujímavým prvkom je tiež fulltextové vyhľadávanie s okamžitou nápovedou často hľadaných fráz, produktov a kategórii. 

Ajaxove dynamicke fulltext vyhladavanie s autocomplete

Automatizácia ako nástroj efektívneho riadenia e-shopu

E-shop kubicasport.eu je plne prepojený s robusným ERP systémom Money S4 s možnosťou upgrade na Money S5. Toto prepojenie značne urýchľuje dennodennú prácu, od vybavovania objednávok, vystavovanie faktúr, dobropisov či úprav v objednávkach. 

ERP money S4

Samozrejmosťou je prepojenie skladov, katalógu produktov a cenníkov. To dokonca aj s externými dodávateľmi, ktorých XML feedy nám aktualizujú reálne stavy a my na základe týchto informácii vieme dynamicky vyhodnocovať dostupnosť a termín dodania produktu ku klientovi. 

Špecifikácia WAME admin CMS
importy, exporty, automatizácia procesov

Nakoľko sa jedná často o objednávky vo vyššej hodnote, zákazníci oceňujú možnosť nákupu na splátky, k čomu sme prepojili hneď 4 splátkové systémy - Quatro, Cetelem, Home Credit a Cofidis. Prepravu v kubicasport.eu riešia pomocou kuriéra DHL s ktorým sme vytvorili tiež úplne API synchronizované rozhranie, ktoré na 2 kliky odošle objednávku do DHL dátového centra, pridelí jej číslo a administrátor si pohodlne, hlavne hromadne na 2 kliky, vygeneruje tlačové PDF so štítkami na prepravu. Toto je jediný denný úkon ktorý sa vykonáva priamo v administrácii nášho e-shopového systému WAME admin CMS.

Špecifikácia WAME admin CMS
nákupný proces, dopravy, platby

To sa dá ešte niečo zlepšovať? Do kedy to bude pokračovať?

Cesta kvalitného rastúceho e-shopu je pravdepodobne nekonečný proces zlepšovania a zmien. Vždy sa nájde priestor na automatizáciu procesu ktorý inak trvá ľuďom hodiny denne, alebo na analytiku a vyhodnocovanie dôležitých dát ktoré pomôžu k lepšiemu odporúčaniu produktov, najmä pre upsale a crossale.

V neposlednom rade máme k dispozícii mnohé hypotézy pre A/B testy s cieľom zvyšovať konverzný pomer, ktorým sa tiež v tomto prípade venujeme.

Nakoniec príde nutnosť byť bezchybný, keď zistíte že aj 5 minútový výpadok spôsobí straty v tisícoch EUR - to je priestor pre automatické testy, ktoré preveria funkčnosť celého ekosystému e-shopu ešte pred nasadením nejakých nových zmien či "fíčuriek" z beta testovania do produkčného prostredia.

Čo nás najbližšie čaká s kubicasport.eu?

Vďaka progresívnemu vedeniu a zapálenému tímu e-shopových manažérov v Žiline - facebook fanpage, ktorý rastie raketovou rýchlosťou, dostávame neustále priestor pre ďalšie experimenty, no tiež návrhy zo strany online marketingu a správy skladu, s cieľom zvýšiť denno dennú efektivitu a tým aj zisky e-shopu.

Automatický crossale a upsale produktov
Veľkým cieľom je vyhodnocovať na základe získaných dát o objednávkach, správaní a pohybe zákazníkov potenciálne súvisiace produkty a vhodné príslušenstvá. Tieto spárovania produktov je v tejto chvíli možné nastavovať len manuálne, čo je pri tisíckach produktov veľmi neefektívne.

Pokročilejšie fulltext vyhľadávanie
Nasadením technológie Elasticsearch získame presnejšie, no hlavne variabilnejšie a rýchlejšie fulltextové vyhľadávanie. V praxi to znamená, že vyhľadávanie bude schopné rozoznať preklepy, synonimá aj cudzie slová ktoré vyhodnotí a relevantne zoradí vo výsledkoch vyhľadávania. Máme štatistiky dokázané podstatné zvýšenie konverzných pomerov a hodnoty objednávok po zavedení výkonnejšieho vyhľadávania.

Čerešničkou v najbližších rokoch bude určite hlasové vyhľadávanie a chatboty, čo značne zrýchli mobilný nákup. Na tento trend sa už dnes pripravujeme a vyhodnocujeme aké sú k dispozícii aktuálne technické riešenia.