Prečo by mal dizajnér spolupracovať s developerom

Pre niekoho samozrejmosť, pre niekoho nie.    Pri množstve (hlavne externých) projektov sa nám stáva, že finálny dizajn nám príde mailom bez akejkoľvek komunikácie s grafikom. Programátor tak často len háda, čo chcel týmto a tamtým prvkom dizajnér povedať.

Pri in-house projektoch je tvorba webu oveľa jednoduchšia. Dizajnér kreslí, programátor sa často príde pozrieť a už počas dizajnovania si obaja preberú, prečo je toto tak, alebo prečo by toto tak byť nemalo.

 

Dizajnér má okamžitú spätnú väzbu, programátor sa vie pripraviť na to, čo bude programovať.

Pri takejto tvorbe vyzerá web oveľa krajšie a jednotnejšie.

 

A čo je najdôležitejšie, po odovzdaní finálneho dizajnu programátorovi sa nemôže stať, že povie: “Toto neviem spraviť / Toto takto fungovať nemôže. Treba to prerobiť.”

 

Výhody tvorby v tíme:

 

+ Dva páry očí vyladia web lepšie a rýchlejšie, ako jeden

+ Programátor vie dizajnérovi povedať, čo vie, a čo nevie urobiť (čo sa dá, čo sa nedá, čo by bolo vhodnejšie a čo sa, naopak, nehodí… Presne takýmto spôsobom sme sa dostali aj k tvorbe vlastného icon fontu)

+ Programátor sa naučí zaujímavé veci o dizajne, Dizajnér sa naučí, ako funguje programovanie a tak vedia jeden druhému prispôsobiť výstupy

+ Finálny výsledok vyzerá jednotnejšie

 

Nevýhody práce v tíme

 

Samozrejme, sú aj tie

 

- Prvou nevýhodou je finančné / časové / lokalizačné hľadisko. Pri in-house projektoch, keď je dizajnér a programátor v jednej budove, tento problém odpadá. Pri dodávateľských projektoch je to už horšie. Ak programátor sedí v jednej firme od rána a dizajnér býva 500 km ďalej a pracuje hlavne v noci… je komunikácia ťažšia.

 

- Ďalšou nevýhodou môže byť napríklad fakt, že nie vždy sa dvaja ľudia zhodnú na smerovaní, nepáči sa im štýl práce toho druhého a podobné “medziľudské problémy”. 

 

5 tipov pre dizajnérov

 

1. Vždy vysvetlite “teóriu” svojho dizajnu programátorovi, aby sa v ňom vedel zorientovať a pochopiť ho

2. Uvažujte nad funkcionalitou každého interaktívneho prvku. Hlavne v prípade, keď ho implementujete prvýkrát. Poraďte sa s programátorom, ktorý vám povie, ako bude prvok fungovať z jeho pohľadu. Pomôže vám to pri jeho dizajnovaní

3. Dizajnujte kompletne. Nespoliehajte sa na to, že programátor bude kopírovať časti stránok (ak posielate dizajn na schválenie, tak skúste pridať aj mockup)

4. Komunikujte s programátorom počas celej doby dizajnovania. Hlavne ak si nie ste istí, ako sa bude daný prvok správať na webe

5. Výstup poskytnite v kvalitnom použiteľnom formáte s patričným rozlíšením a veľkosťou vhodnou pre web

 

5 tipov pre programátorov

 

1. Učte sa o dizajne. Vedieť trochu teórie  o farbách, fontoch, či o dizajnérskom jazyku nikdy nie je na škodu.

2. Upozorňujte na to, čo viete a čo neviete urobiť. Ak sa dizajnér “utrhne z reťaze” zastavte ho hneď. Ľahšie je vymeniť prvok hneď, ako neskôr prerábať celý dizajn.

3. Odpovedajte na otázky počas dizajnovania. Čím častejšie sa pozriete na priebeh, tým lepšie. Hlavne ak ide o špecifický, náročnejší projekt.

4. Zúčastnite sa dizajnovania od jeho začiatku, keď sa rozmýšľa nad dizajnom a UX

5. Dodržiavajte jednotnosť dizajnu. Ak je dizajn schválený, nemeňte jednotlivé prvky len preto, že sa vám nepáčia. Venujete projektu zbytočne čas navyše, naštvete tým kopec ľudí a v konečnom dôsledku ho na 99% budete musieť aj tak prerobiť naspäť.

WAME Admin

20. Júl 2015 | 12:38