Aké inteligentné aplikácie používame najčastejšie?

Na telefón sa pozrieme 50-krát za deň. Aké inteligentné aplikácie používame najčastejšie? Smartfóny sú v súčasnosti čoraz rozšírenejšie. Očakáva sa, že do konca roka 2023 bude mať smartfón viac ako 90 % dospelých v rozvinutých krajinách, pričom smartfón bude vlastniť 85 % ľudí vo veku 55 – 75 rokov. Vyplýva to zo 17. vydania prieskumu „Prognózy v oblasti technológií, médií a telekomunikácií (TMT)“, ktorý každoročne pripravuje spoločnosť Deloitte.

Na telefón sa pozrieme 50-krát za deň. Aké inteligentné aplikácie používame najčastejšie?

Smartfóny sú v súčasnosti čoraz rozšírenejšie. Očakáva sa, že do konca roka 2023 bude mať smartfón viac ako 90 % dospelých v rozvinutých krajinách, pričom smartfón bude vlastniť 85 % ľudí vo veku 55 – 75 rokov. Vyplýva to zo 17. vydania prieskumu „Prognózy v oblasti technológií, médií a telekomunikácií (TMT)“, ktorý každoročne pripravuje spoločnosť Deloitte.

 

Zásadný údaj, ktorý prináša štúdia, hovorí, že v roku 2017 sa ľudia pozreli na svoj telefón v priemere 50-krát za deň. 

Približne 25 % dospelých na celom svete odhadlo tento počet na 50 alebo viackrát denne. Z mladistvých vo veku 18 až 24 rokov až 40 % uviedlo, že takto často využívajú svoje zariadenia.

 

Aké inteligentné aplikácie používame najčastejšie?

Podľa prieskumu spoločnosti Deloitte, v ktorom sme sa respondentov pýtali na ich oboznámenie sa a na využívanie celého radu aplikácií s podporou AI (umelá inteligencia), ako najčastejšie používanú aplikáciu uvádzali prediktívny text, po ktorom nasledovali navigačné aplikácie.

Tiež je zaujímavé, že aplikácie na rozpoznávanie hlasu zaznamenali veľký nepomer medzi oboznámením sa a používaním. Očakávame, že keď sa kvalita aplikácií vďaka lepším algoritmom, dátovým súborom a hardvéru AI zlepší, budú používatelia čoraz viac využívať nástroje založené na AI.

 

V roku 2017 využila navigačné aplikácie jedna štvrtina majiteľov smartfónov. 

Očakávame, že tento podiel do roku 2023 prekročí 60 % z celkového počtu, a to vďaka osobnejším a rýchlejším návrhom (čiastočne kvôli integrovanému AI čipu, ktorý môže spoznať krok majiteľa zariadenia) a presnejším odporúčaniam (vzhľadom na lepší zber údajov a lepšiu schopnosť lokalizácie).

Odborníci spoločnosti Deloitte tiež predpokladajú, že v roku 2018 vytvorí viac ako jedna miliarda používateľov smartfónov obsah rozšírenej reality (augmented reality – AR) aspoň raz, pričom aspoň tristo miliónov používateľov ho bude vytvárať každý mesiac a desiatky miliónov dokonca každý týždeň.

Zdroj: https://www.pcrevue.sk/

Dávid Ďurčo

9. Január 2018 | 16:05