7 hlúpych chýb v email marketingu

Sú vaše emailové kampane optimalizované pre mobilné zariadenia? S počtom otvorení emailov na mobilných zariadeniach, ktorý je vyšší, ako kedykoľvek predtým je optimalizácia kľúčovým faktorom k pozitívnym výsledkom. Pamätajte, príjemca, ktorý si otvorí email na mobile a nevie ho tam prečítať, si už váš email na desktope neotvorí.   Prinášame vám preto zoznam najzákladnejších chýb, ktorým sa treba pri tvorbe kampane vyhnúť.

1. Základná štatistika, ktorá vás vnesie do obrazu

 

75% ľudí vlastniacich smartphone ho aktívne využíva na prácu s emailom

 

40.1% všetkých kampaní je otvorených na mobile, alebo tablete

 

4 z 5 používateľov mobilov okamžite zatvorí stránku, ktorá nie je optimalizovaná pre mobily

 

Len 3.3% ľudí, ktorí si otvorili váš mail na mobile, si ho neskôr otvorí na inom zariadení

Vyskúšajte: Urobte si stratégiu, alebo manuál, pomocou ktorého budete testovať responzívnosť šablón. Existujú rôzne služby, ktoré vám po nahratí šablóny vyhodia výsledky pre rôzne zariadenia. Napríklad litmus. A tiež sa uistite, že linky z kampaní vedú na weby, ktoré sú pre mobily optimalizované.

 

2. Pozor na rozmery obrázkov a veľkosť textu

 

Viete, koľko ľudí nosí okuliare, alebo kontaktné šošovky, prípadne sú slepí, ale nechcú si to zatiaľ priznať? Veľa.

Týchto ľudí asi nepoteší malý text, alebo - ešte lepšie - kopa textu napísaná na 800px obrázku, ktorý sa im zobrazuje na telefóne v rozlíšení tak 250px.

 

70% ľudí okamžite vymaže email, ak sa nesprávne zobrazuje na ich telefóne

 

 

Vyskúšajte: Nebojte sa používať väčšiu veľkosť písma a obrázky optimalizujte štandardne na šírku 360 - 480 pixelov

 

3. Dávajte pozor, kedy rozosielate

 

23.6% všetkých emailov je otvorených od jednej hodiny od odoslania. Takže ak chcete, aby si vaše emaily prečítalo čo najmenej ľudí, skúste ich odoslať v sobotu o polnoci.

 

Najviac ľudí si maily na mobile pozrie medzi 10:00 až poludním (desktop pokračuje až do 13:00) a opäť po pracovnej dobe v čase od 16:00 až do 18:00.

 

 

Vyskúšajte: Pravdepodobne viete, ako dlho trvá vášmu emailovému klientovi rozoslať kampaň. Naplánujte si odoslanie tak, aby vašich potenciálnych zákazníkov zasiahli maily práve v týchto časoch.

 

4. Demografia. Demografia. Demografia.

 

Segmentácia na základe demografie je uvádzaná ako najefektívnejšia metóda cielenia. 85% marketérov si vytvára listy, ktoré sú triedené práve podľa nej. Muži - ženy, vek, oblasť... to je len zlomok toho, na základe čoho viete svoje maily prisôsobiť.

 

Ako by ste pracovali s faktom, že až 80% ľudí vo veku 15 - 25 rokov kontroluje svoje maily primárne cez smartphone, muži otvárajú o 20% viac mailov, ako ženy, no ženy kliknú na odkaz 10% častejšie ako muži?

 

 

Vyskúšajte: Snažte sa podrobne spoznať demografické zloženie kontaktov, ktorým odosielate newsletter. Len tak budete mocť email zacieliť a vaše konverzie rapídne porastú. Vyskúšajte do formulára na zber mailov pridať jedno políčko naviac a opýtať sa zákazníkov, o aké informácie majú prednostne záujem.

 

5. Existuje viac mobilov, nie len váš

 

To, že mail sa perfektne zobrazuje na vašom iPhone je síce super, no myslíte aj na používateľov iných telefónov. Veľkú časť trhu zaberá Android s množstvom zariadení rôznych veľkostí, časť mailov býva prezeraná na iPade a ďalších tabletoch...

 

 

Vyskúšajte: Zamerajte sa na čitateľnosť textov a optimalizujte ich na každú širku obrazovky. Odstráňte flash, javascript, či pop-upy jednak z mailov a tiež aj z cieľovej landing page. Pozor si dajte na zarovnávanie dlhších textov.

 

6. Neskrývajte Call to action

 

61% užívateľov rýchlo opustí mail, ak okamžite nevidí to, čo hľadá. Takže nehrajte sa so svojimi zákazníkmi na schovávačku a CTA prvky umiestnite na viditeľné miesto. Aj keď sme boli doteraz zvyknutí tie najväčšie CTA prvky umiestňovať na koniec emailu, doba sa mení a pri rýchlosti prehliadania emailov je dobré pridať takýto CTA prvok aj hneď na jeho začiatok.

 

 

Vyskúšajte: Pridajte CTA prvok aj na začiatok mailu a nenúťte ho svojich potenciálnych zákazníkov hľadať.

 

7. Netrápte nákupným procesom

 

Ak sa zákazník rozhodol kúpiť produkt a teší sa na neho, neurobte mu z posledného kroku - nákupu - peklo. Príliš veľa klikov, neskutočne veľa písania (to máme na smartphonoch určite všetci radi), optimalizácia stránky na zaplakanie... Je ľahší spôsob, ako odradiť zákazníka od nákupu? Až 7 z 10 používateľov smartphonov cez nich nakupujú najčastejšie na stránkach, ktoré sú pre nich optimalizované.

 

 

Vyskúšajte: Optimalizujte nákupný proces tak, aby bol na malej obrazovke prehľadný a aby bolo potrebné čo najmenej písať. Produkty, ktoré prezentujte, linkujte priamo na produkty na webe. Nenúťte ich nikoho vyhľadávať.

WAME Admin

30. September 2015 | 08:55