5 rád, ako znížiť mieru okamžitých odchodov

Na úvod musíme povedať, že miera okamžitých odchodov veľmi závisí od typu stránky, či obsahu, ktorý máte na webe. Mať 70% mieru odchodov na jednostránkovej Landing page nie je to isté, ako mať 70% mieru odchodov v eshope.

Priemerná miera odchodov z jednotlivých typov webov podľa Google Analytics

 

blogy

eshopy

landing page

obsahove

sluzby

 

A tiež záleží, na akom zariadení je váš web prezeraný

 

miera odchodov

 

Majte teda na pamäti, že miera odchodov je relatívna. V konečom dôsledku záleží len na tom, aby ste ju mali nižšiu, ako ju má vaša konkurencia - a samozrejme, aby negatívne ovplyvňovala konverzie v čo najnižšej možnej miere. Každopádne, mali by ste vychytať aspoň základné a najčastejšie chyby, ktoré mieru zbytočne zvyšujú. Poďme si ich postupne prejsť.

 

1. Máte jednostránkovy web

 

Je logické, že ak sa ľudia nemajú kde prekliknúť, neostáva im v konečnom dôsledku iná možnosť, ako stránku opustiť. Neznamená to však, že sa nič nedozvedeli. Vzhľadom na to, že všetky informácie ponúkate bez nutnosti preklikávania sa, návštevníci pri dobrom obsahu zistia všetko, čo potrebujú.

 

Napriek tomu aj na jednostránkových weboch (alebo landing page) môžete mieru okamžitých odchodov znížiť. Skúste vytvoriť podstránky s obsahom, ktoré nalinkujete z homepage ako "zistiť viac", či "zobraziť detaily". Tiež sa sústreďte na to, aby sa vaša stránka načítavala rýchlo a vyzerala dobre na mobilných zariadeniach.

 

2. Čo má spoločné pomalý web s počítačovou hrou?

 

Predstavte si, že prídete do eshopu a čakáte 10-15 sekúnd, pokiaľ sa vám načíta stránka. Ak viete, že rovnaký produkt nájdete aj v inom eshope, spravíte čo? Pôjdete hľadať inde. V dobe rýchleho internetu je pomalé načítavanie frustrujúce a zabíja konverzie.

 

Podľa Red Website Design 40% návštevníkov opustí web, ak stránke trvá načítanie viac ako 3 sekundy. 

 

 

3. Mätúca navigácia

 

Kreativita pri tvorbe webu by mala mať svoje hranice a nenaburávať časti, na ktoré sú používatelia zvyknutí. Môže sa ľahko stať, že sa zrazu nebudú vedieť preklikať tam, kde ich potrebujete. Mňa osobne triafa šľak, keď chcem nájsť nejaké informácie na webe mojej obľúbenej kapely. Niektoré nekonvenčne riešené stánky vám nedajú inú možnosť, ako to vzdať.

 

 

 

4. Stránka nie je optimalizovaná pre mobily

 

Pozrite si štatistiky odchodov podľa typu zariadenia, pretože polovica* návštev prichádza z mobilných zariadení.

 

*údaj o polovici nájdete na väčšine blogov. Odvíja sa pravdepodobne od skorších prognóz Googlu. Pre istotu si však skontrolujte svoje štatistiky. Ak vám tvoria mobilné návštevy 3%, tak vám to môže byť jedno. Zo skúsenosti však vieme, že na množstve eshopov je to číslo oveľa vyššie, ako oficiálne spomínaných 50%.

 

Jeden z eshopov našich zákazníkov pred optimalizáciou

 

 

3 dni po začatí optimalizácie (optimalizácia stále prebieha)

 

 

Z priebežných výsledkov je vidieť, že špeciálne sa bude treba ešte venovať vylepšeniu mobilnej verzie eshopu.

 

5. Zmeňte typ textov

 

Ak máte básnické črevo, budete sa musieť začať ovládať. Ľudia totiž nechodia váš web čítať, ale prehliadať. V praxi to znamená, že texty len preletia, narýchlo preskenujú. Ak by mali nad každým textom na webe premýšľať a analyzovať ho, strávili by tam hodiny. Snažte sa písať stručne, no obsažne.

WAME Admin

18. September 2015 | 15:30